Історія Sigma

Історія Sigma

ЛЕГЕНДА ЖИВА
ГІТАРИ SIGMA ПОВЕРНУЛИСЯ…

В кінці 1960-х років якість гітар, виготовлених в Японії, стала стрімко зростати та покращуватись, це дозволило в найкоротший термін максимально наблизитись за усіма параметрами до інструментів, які виготовлялись на той час у США та були лідерами на ринку акустичних гітар. Саме ці гітари стали великою загрозою для американського ринку, оскільки виробництво японських гітар було більш вигідним з фінансової точки зору. Тож декілька американських компаній починають приймати активні дії, щоб повернути ситуацію на свою користь.

Саме в цей момент в 1970 році з’являється бренд Sigma Guitars. Серійне виробництво інструментів відбувалось спеціально навченим персоналом на найефективніших гітарних фабриках в Японії. З виробництва усі інструменти відправлялись в США на перевірку, перш ніж були випущені для продажу та доставки в музичні магазини.

Через декілька років виробництво перенесли в Корею (а далі в Тайвань і Китай), де було створено новий модельний ряд. Гітари отримали новий логотип та низку нових технологічних рішень. З того часу Sigma Guitars має відмінну і, можна сміливо сказати, легендарну репутацію! Сьогодні усі гітари проходять ретельний контроль якості, в чому можна переконатися просто взявши будь-який інструмент Sigma в руки.

Щасливі власники гітар Sigma не часто розлучаються зі своїм улюбленим інструментом, і саме тому їх так складно знайти на вторинному ринку. Окрім інтернет-клубів любителів гітар Sigma, цілої маси веб-сайтів присвячених цим інструментам, ви також можете зустріти і колекціонерів, що спеціалізуються на Sigma Guitars.

Компанія Acropolis, горда бути частиною легенди, представляючи Sigma Guitars на території України!

ІНТЕРВ’Ю ГЮНТЕРА ЛЮТЦА ДО 50 РІЧНИЦІ КОМПАНІЇ SIGMA


З осені 2011 року компанія Sigma почала виготовляти гітари знову, але цього разу вже в Китаї. Гюнтер Лютц, як засновник Acoustic Musical Instruments в Мюнхені, отримав право на цю назву від самого К. Ф. Мартіна. До речі, Acoustic Musical Instruments є німецьким бізнес-партнером компанії Martin.

Концепція, яка була створена Гюнтером Лютцом, втілилася в життя. По-перше, велика увага була спрямована саме на назву Sigma,яка вже мала позитивну практику в минулому. А по-друге, завдяки продуманій модельній концепції, а також гарному співвідношенню якості та ціни, відновлення компанії Sigma мало шалений успіх.  На даний момент, асортимент Sigma відрізняється своєю неймовірною різноманітністю, та не обмежується інструментами конструкції типу Martin. У 2020 році компанія святкує своє 50-ти річчя!

У 1970 році компанія Martin запускає лінійку доступних гітар під назвою Sigma, яка склала конкуренцію імпортним інструментам з Японії, які на той час були дуже популярними. Як проходив перший етап відновлення Sigma з 1970 по 2007?

Гюнтер Лютц: В кінці 60-х років японські виробники почали випускати гітари, які були дуже подібними до американських зразків, але з більш доступною ціновою політикою. Звісно, це викликало велике занепокоєння з боку американських виробників. У відповідь на це, компанія Martin створила бренд під назвою Sigma.

Перші гітари Sigma були виготовлені в Японії. Після цього їх відправляли на перевірку та доведення на фабрику Martin, а вже потім – до музичних магазинів. Пройшов деякий час, перш ніж виробницвто в Японії вийшло на належний рівень якості гітар. Наприклад, перші моделі мали інакшу форму голови грифа, струнотримач, який мав змогу регулювати висоту струни і навіть нульовий лад – це все не було характерним для гітар Martin. І лише з середини 70-х років почали з`являтися гітари Sigma, які візуально відповідали аналогам Martin. Пізніше оригінальний логотип Sigma, який мав вигляд грецького знаку ∑, був замінений на логотип, який був дуже подібний на Martin.
Через деякий час виробництво переїхало до Кореї, а пізніше – до Тайвані та Індонезії. У 2003 році Martin припинив продаж гітар Sigma дистриб`юторам , а у 2007 році – повністю зупинив продаж на американський ринок.

Чи був у Вас досвід роботи з гітарами того періоду, особливо з моделями виготовлені в Японії?

Гюнтер Лютц: Чесно кажучи, я не дуже це пам’ятаю. Спочатку я працював звичайним продавцем в магазині, де продавав гітари Sigma, а також Martin. Тільки після того, як наша компанія отримала права на назву Sigma, почав шукати в колекціонерів старі моделі, які були виготовлені в Японії. Мені навіть вдалось придбати одну. Це був цікавий зразок, виготовлений із високою майстерністю.

Розкажіть нам, коли Ви звернулися до компанії Martin з проханням відновити Sigma? Чи складно було домовитися, щоб права дісталися саме Acoustic Musical Instruments?

Гюнтер Лютц: Насправді, я дуже довго думав про це – поки один із працівників компанії від мого імені не звернувся до К. Мартіна із цією пропозицію. Після цього, звісно, мені довелося довго чекати, але через певний час я отримав позитивну відповідь. Спочатку отримані права стосувалися лише Німеччини, а потім розповсюдилися на Європу та увесь світ. Хотів би також доповнити, що на той час в США вже був виробник, який закріпив за собою права на Sigma, але в Японії права збереглися за К. Мартіном.

Які підготовчі етапи потрібні для того, щоб створити нову гітарну лінійку з нуля, спланувати виробництво та забезпечити якість продукції?

Гюнтер Лютц: Перш за все, це не зовсім нова гітарна лінійка. В основі модельного рядку історично залишилися гітари Martin та старі моделі Sigma. З ними я просто хотів заново відновити бренд. Розпочав роботу також зі старих моделей Стандартної серії. Потім я створив відповідні списки специфікацій і відправив їх різним виробникам до Китаю, які згодом випустили перші зразки інструментів. З 1987 року я відвідував багато гітарних фабрик, які знаходилися в Азії, та допомагав їм покращити якість їхньої продукції. Зрештою, я маю великий досвід як гітарний майстер. Після того, як я визначився з виробником, були розроблені дуже детальні списки для 25 моделей, які постійно змінювалися та оновлювалися. Це була дуже клопітка робота протягом декількох місяців. І вже восени 2011 року ми запустили виробництво.

З Вашого боку – це був більше експеримент часу чи, можливо, Ви були впевнені, що нова Sigma стане популярною серед гітаристів? Та на що Ви більше спиралися – маркетингові дослідження чи інтуїцію?

Гюнтер Лютц: Можу сказати, що ніякі маркетингові дослідження не проводились, тому це було скоріше інтуїтивне рішення. Але я був впевнений, що гітари Sigma будуть популярними, завдяки співвідношеню ціни та якості. На старих моделях Sigma я хотів залишити логотип, який дуже схожий на Martin. Але мені не дозволяли використовувати саму позначку «by C.F. Martin», а також робити рекламу від його імені. За права на цей логотип ми заплатили великий ліцензійний збір.

Після того як Ви та відділ продажу Acoustic Musical Instruments очолили Sigma,інструменти почали виготовляти в Китаї. Розкажіть там про співпрацю між Вами та виробництвом? Та як часто там буваєте?

Гюнтер Лютц: З самого початку нашої співпраці ми зосередилися на деталях. Отримавши перші взірці я склав список з більше як 350 правок та нюансів, які потрібно було замінити.  Я наполягав на тому, що це не є обов’язковим.  Було важко, оскільки фабрика не хотіла змінювати уже звичний робочий процес та логістику замовлення матеріалів та запчастин. Тому налаштування виробництва коштувало нам не дешево. Звісно, це були додаткові витрати, але, повірте мені, вони того вартували. Вже у перший рік ми продали вдвічі більше, ніж сподівалися самі. Без сумніву, цього було ще не достатньо, так як з часом з’явилися інші деталі, які треба було замінити. Наприклад, я запропонував наносити більш тонкий шар фарби, що в свою чергу, покращило звучання.
Стосовно того, як часто я відвідую виробництво. Справа в тому, що ми з виробником дуже добре налаштували увесь процес виготовлення гітар на початку, тому, зараз, я не бачу сенсу відвідувати виробництво дуже часто. Я можу бути там 1-2 рази на рік, і то для того, щоб підтримувати зв’язок з працівниками та обговорити основні моменти.

У наших попередніх оглядах ми практично завжди приписували інструментам Sigma хороше співвідношення якості та ціни. Як Ви думає, це завдяки обміну знаннями з виробничим партнером у Китаї? Та чи отримують співробітники Sigma особливу підготовку?

Гюнтер Лютц: Звісно, це є обмін знаннями . По-перше, увесь свій досвід та знання  я намагаюся реалізовувати у своїх специфікаціях для кожної моделі окремо. Вони є дуже детальними – там навіть йдеться мова про якість та міцність деревини, яку використовують на виробництві. А по-друге, я дуже наполеглива людина – усі завдання мають бути виконані чітко. Наприклад, наші думки, стосовно кольору Sunburst, дуже часто розходяться. Тоді я беру, скажемо так, взірець і відправляю його, вимагаючи, щоб все було зроблено належним чином.
Якщо ви відкриєте усі свої ноу-хау відразу, то ними почнуть користуватися інші виробництва. І в результаті загальний стандарт якості цієї чи іншої компанії збільшиться, що також вплине на кількість їх замовлень. Власне тому, ми слідкуємо за тим, щоб найкращі працівники виготовляли гітари Sigma та проводили остаточну перевірку. Та створюємо такі умови, щоб деякі з важливих вузлів виготовлення гітар були доступні лише для Sigma.

Декілька питань стосовно виробництва. Чи збираєтеся Ви обирати та доставляти деревину до Китаю для моделей Sigma? Чи це рішення залишиться за виробником?

Гюнтер Лютц: Ні, вибір деревини залежить виключно від виробника, тому що у нього є відповідні контакти та постачальники. Окрім цього, це значно збільшило варітсть готового інструмента, купуючи дерево у Європі та пересилаючи його в Китай. Ми слідкуємо лише за рівнем якості деревини.

Яку роль відіграє контроль якості та як він здійснюється?

Гюнтер Лютц: Як я вже казав, контроль якості здійснюється, безпосередньо, в Китаї. Саме там працюють висококваліфіковані люди нашої компанії. Перш ніж продавати інструменти в Німеччині, спочатку їх треба розпакувати, ретельно переглянути та налаштувати. Для мене це дуже важливий етап. Усього налаштуванням гітар займається четверо досвідчених працівників. Двоє з них є майстрами, але вони також можуть ремонтувати інструменти. Якщо, наприклад, гітари мають якісь дефекти, які потрібно усунути, ми відразу повідомляємо про це виробника. Я пам’ятаю, в перші роки ми дуже часто з цим зіштовхувалися, тому що інструменти ще не відповідали стандартам.

Як здійснюється стабільний розвиток компанії під Вашим керівництвом?

Гюнтер Лютц: Насправді, з акустичними гітарами не все так просто, як здається на перший погляд. Бо музиканти хочуть, щоб верхня дека була виготовлена з ялини, а нижня разом з обичайкою – з червоного дерева або ж палісандра. Тим не менш, ми будемо відмовлятися від використання останнього і замінятимемо його матеріалами та деревиною, яка виглядає та має якість не гірше, як індійський палісандр. Накладку грифа та струнотримач продовжимо виготовляти з матеріалу мікарта – він подібний до чорного дерева, добре впливає на звук та є більш стійким.

Також хотів зазначити, що наразі діють певні обмеження у використанні екзотичних порід деревини. І, на жаль, правила, які були встановлені СІТЕС (анг. CITES), торкнулися й музичних інструментів. Хоча, більшість цієї деревини експортувалася саме для виготовлення меблів в Азії. Крім того, у Китаї, як і раніше, діє податок на гітари, виготовлених з палісандру. Він становить не менше ніж 25%. І це одна з причин не використовувати його у виробництві.

Ваші акустичні гітари мають надзвичайно великий попит на ринку. Розкажіть нам, як Вам вдається створити нову лінійку, на ринку, який заповнений пропозиціями? Справа не тільки в ціні, так?

Гюнтер Лютц: Важливе значення для мене має саме співідношення якість та ціна. Саме це впливає на попит в кінцевому результаті. Я хочу і далі розвивати Sigma як незалежний бренд та мати в своєму асортименті все більше та більше інструментів, створених на основі легендларних моделях інших виробників. Питання в тому, як зробити гітару більш дешевою, при цьому залишити якісне звучання? І тут важливо завжди мати якісне дерево, струни, кілки та інше.

З самому початку, в каталозі Sigma були представлені гітари, які були дуже схожими до Martin? Чи мали Ви з цим якісь проблеми чи конфлікти?

Гюнтер Лютц: Однозначно, люди, які там працювали, були шоковані нашим успіхом. Але я ніколи не чув ніяких скарг від компанії Martin. Окрім цього, наші продажі їхніх гітар дуже стрімко виросли за останні 10 років. Звичайно є деякі моделі, які я ніколи не буду копіювати. Це, наприклад, Eric Clapton та John Mayer.

Каталог Sigma постійно збільшується – і Ви можете бачити, що він включає гітари з дизайном, який дуже схожий на Gibson.

Гюнтер Лютц: Під маркою Sigma на ринок випускали все, що могло тільки бути – гітари Hummingbird, Doves, копія ES-335, і навіть бас-гітари Rickenbacker. Тому тут нічого дивного немає. Це всього лише частина моєї концепції.

Custom Shop від Sigma. Яка історія там?

Гюнтер Лютц: Як колишній майстер, я завжди маю багато ідей для своїх моделей. Ось тому я й створив унікальні інструменти, виготовлені вручну, які були направлені на німецький ринок. Дистриб’юторам Sigma сподобалась ця ідея, після чого вони почали робити замовлення. Так ми познайомилися з виробником, який запропонував нам у відносно невеликій кількості створити іменні моделі Sigma.

Які Ваші плани щодо майбутнього Sigma та чого очікувати гітаристам в найближчий час?

Гюнтер Лютц: Наразі ми не плануємо створювати нові серії гітар, так як можливості там вичерпані. Кожного року ми спостерігаємо за тим, що добре продається і після цього намагаємося скоригувати наші пропозиції. Наприклад, деякий час чорні гітари були більш популярними, ніж білі, але зараз на них немає майже ніякого попиту. Я продовжую випробовувати різні моделі, тому що часто ти не знаєш, як саме вони будуть сприйняті. А ось електрогітари я не збираюся робити – обмежимося акустикою.

Тим не менш, зараз ми перевіряємо концерті гітари, бо вони користуються великим попитом в Південній Америці. У своїх планах я збираюся випускати гітари Crossover з вужчим грифом та більш тонким корпусом.

На Вашу думку, як зміниться бізнес Sigma та продаж гітар в цілому через Коронавірус?

Гюнтер Лютц: Виробництво Sigma було закрите всього лише на тиждень після Китайського Нового року, а потім його роботу відновили знову. Мій менеджер також запропонував продовжувати робити доставки. Звісно, зараз попит на гітари менший, але сподіваюся, що до кінця року ситуація зміниться.

І на останок: Чи шкодує компанія Martin, що вона відмовилися від прав на назву Sigma Guitars?

Гюнтер Лютц: Я не можу відповісти на це питання, тому що я не знаю. Але, після того, як Кріс Мартін зосередився виключно на своїх гітарах, я думаю, що він жодного разу не пошкодував про це. І якщо подивитися на успіх, який він досяг за останні 10 років, то це, без сумнів, було правильне рішення.

ГЮНТЕР ЛЮТЦ (нар. 1954 р.), спочатку вивчав Американістику;
1979 рік – був залучений до «Folklsden» в Мюнхені; займався виготовленням та ремонтом гітар;
1982 рік – працював майстром гітар у К. Ф. Мартіна;
1984 рік – заснував компанію Acoustic Musical Instruments, яка відома співпрацею з такими виробниками як Martin, Continental чи Johnson;
1998 рік – керуючий директор та єдиний аукціонер Acoustic Musical Instruments GmbH (м. Мюнхен);
2011рік – німецька компанія Acoustic Musical Instruments викупила у К. Ф. Мартіна права на бренд Sigma; відновлення роботи виробництва та продажу гітар.